Tegenwoordig herinnert niets meer aan de grote Amerikaanse invasie in Zuid Engeland in 1944. 1,5 miljoen Amerikaanse soldaten arriveerden in het deel van Engeland waar ik reisde tijdens de Battlefield Tour. De Britten zeiden over de Amerikaanse soldaten: "ze zijn teveel weldadig, overbetaald en oversexed." Op hun beurt zeiden de Amerikaanse soldaten over de Britten: "Zij zijn onderbetaald, hebben te weinig sex en zitten onder Eisenhower." Voor de Britten was dit een vreedzame Amerikaanse invasie en het gehele zuiden van Engeland was een groot legerkamp. De Amerikaanse soldaten waren echter van harte welkom in de huizen van de Britten.

Troepen van de 29ste divisie, inclusief het peloton van de militaire politie, werden verplaatst van een LST op een Rhino Ferrytijdens een oefening op Slapton Sands. De ATC was slechts groot genoeg voor landingen met een omvang van een regiment. Aanvallen op een schaal van een divisie werden verder ten zuiden van het Slapton trainingsgebied uitgevoerd. De markeringen op de bumper van de jeep links blijkt van de 165ste Signaal Foto Compagnie te zijn. Het was niet ongebruikelijk voor fotografen om de bumpermarkeringen van hun eigen eenheid op de foto aan te brengen zodat ze er verzekerd van waren dat ze het voordeel kregen van de opname.

Een inspecteur van het korps Ordonnance die een armband draagt met de vermelding "ORD" inspecteert het karwei om deze Sherman tank waterdicht te maken, gedaan door de bemanning van de tank. Van bijzonder belang lijkt te zijn het soort waterwerende bekleding rond het kanon en de opening aan de voorkant voor de bestuurder. Deze techniek is niet te zien op andere foto's die gemaakt zijn op D-day, wat er op kan duiden dat dit een experiment is op vast te stellen welke methode het beste is om een tank waterdicht te maken.

Speciale afdichting kits waren beschikbaar voor luchtgekoelde voertuigen. De M7 Priest rijdend kanon was aan de bovenkant open en had dus een hogere wand van metalen platen nodig, zodat er geen water in het compartiment van de bemanning kon lopen. De M-4 Sherman tank kon zeven meter onder water gaan indien alle openingen werden afgedicht en luchtinlaten werden  geïnstalleerd.

Tanks hadden grote luchtopeningen aan de achterkant. Daarom was het nodig om grote metalen ventilatoren te plaatsen voor de luchtinlaat en de uitlaat. Deze ventilatoren moesten het doorspijpelen van water in het motorcompartiment voorkomen. Eenmaal aan land konden deze ventilatoren door de tankbemanning snel worden verwijderd.

Het waterdicht maken was de verantwoordelijkheid van de eenheid monteurs en bestuurders. Zij waren getraind op een speciale school van het Korps Ordonnance. Dat was veel goedkoper om  enkele uren zorgvuldig alle openingen dicht te maken dan te betalen voor een compleet nieuw voertuig. Deze mannen hebben een luchtinlaatkanaal bevestigd en de motor van deze vrachtwagen waterdicht gemaakt.

De M8 affuit was een lichte Stuart tank uitgerust met een korte 75mm houwitser. Totdat een haven werd veroverd moest elk voertuig bestemd voor Frankrijk waterdicht worden gemaakt zodat het de kust kon bereiken op een diepte van tenminste drie meter.

Deze 105mm houwitser is grondig waterdicht gemaakt voor haar landing op Omaha Beach. Het is een wapen van de 32ste Veld Artillerie en heeft de strijd namen 'Troina' en 'Oran "geschilderd op het pantserschild. De bemanning heeft belangrijke onderdelen in een waterdicht materiaal van asbest verpakt. Dit alles moet eerst worden verwijderd alvorens het kanon gereed is om te vuren. Te zien is het embleem van de 1st Division insignation op de helm van de man die bezig is met het inpakken.

Amerikaanse en Britse tanks in de straten van Southampton terwijl Britse burgers hun normale leven oppakken.

Verbroedering tussen de burgerbevolking en de Amerikaanse soldaten. De soldaten zijn er tijdelijk, maar de bevolking vreest dat hun komst het Verenigd Koninkrijk voor altijd zal veranderen.

Sherman tanks in 'Invasion City'.